Ilmoittauduin keväällä Helsingin yliopistolle Taidehistorian pääsykokeisiin. Menin sinne tänään ihan vaan mielenkiinnosta ja harjottelemaan kirjottamista. On meinaan tuo esseiden kirjottaminen jääny viimeuosina melko vähälle. No, odottelin jotakin kivaa maalausta, josta olisi sitten pitänyt tehdä kuva-analyysi. Aikaisempina vuosian on ollut joku maalaus ja vaihtoehtoisena jokin arkkitehtooninen rakennus, mutta ei tänä vuonna. Ei mitään valinnan varaa. Kaikkien oli kirjotettava Niki de Saint Phallen "Hon" teoksesta, tilasta tilan sisällä. Se teos näyttää tältä:

123.JPG

Kokeessa ollut kuva olikin juuri tämä. Kirjoittelepa siitä sitten. No, kyllä sain tekstiä neljä sivua aikaiseksi, mutta mutta...

Sieltä kotiuduttuani tein pinaattikeittoa. Siihen piti keittää kananmunia ja oon todennu ehdottomasti helpoimmaksi keittää kissoille oman munan. Saa ne sitten syömään sitä, eli ne ei yritä varastaa kananmunaa mun kädestä tai lautaselta. =) Sitten sain vielä ylipuhuttua avon lähtemään mun kanssa palstalle. Oltiin sielä hetken aikaa. Ei se kauan sielä viihtynyt, mtta pyöräiltiin sitten hetken aikaa ja käytiin vielä paikallisissa kaupoissa ettimässä Geishajätskejä. Tokassa kaupassa jo tärppäsi. Mun vakio jätskikaupasta ne oli päässy loppumaan. Nyt oon jatkanu paidan neulomista. Siihen taitaa mennä reippaasti vähemmän lankaa, ku mitä ohje sano. Pitää ehkä käydä ostamassa vielä yks kerä tota lankaa, niin saan tehtyä vielä yhden topin, sellaisen hihattoman, tai ehkä jopa kaarrokkeellisen. =)