Tänään olin kuuntelemassa työtäni lähellä olevaa luentoa. Tai oikeastaan luentosarjaa, kesti meinaan neljä tuntia. Sielä ei sitten voinu olla ihmettelemättä, että miten pieniltä koululaisilta voidaan vaatia, että ne jaksaa istua hiljaa ja kuunnella? Se kun oli selvästi liikaa vaadittua aikuisilta ihmisiltä, jotka on vapaaehtosesti menny kuuntelemaan niitä luentoja. Välillä teki mieli huutaa, että turpa kiinni. Oli meinaan hetkiä, millon ei kuullu sanaakaan luennoitsijan puheesta kuntoiset pohti kovaan ääneen jotain pöydälle jääneitä vihkoja. Ei voi ymmärttää...

Sitten toinen juttu...sielä tuli pää kipeeks. Ei, syynä ei ollu luento tai mikään sellanen. Mun läellä istu kaks naista, joilla oli ihan hirveesti jotain todella voimakkaan hajuista hajuvettä. Ja molemmilla tietty eri HAJUA, siis se oli hajua, ei tuoksua. Siinä oli sit tosi kivaa istua, kun silmiä kirvelsi ja vesi vuoti. Paikkaakaan ei voinu vaihtaa täydessä luentosalissa. Sitten vielä mun takana istu joku joka haisi tupakalle. Siinä oli sitten takuuvarma päänsärky-yhdistelmä. Se oli täyttä tuskaa.

En kyllä muutenkaan voi sietää tupakan hajua. Töissä meillä on nt yks harjottelija, joka polttaa. Mun oli pakko vaihtaa takkini naulakon toiseen mahdolliseen laitaan. Aikasemmin pidin takkini työpistettäni lähimmällä paikalla, mutta harjottelija otti paikan siitä vierestä. Sitten se munkin takki rupes haisemaan sille tupakalle, niin olin pakotettu vaihtamaan sen paikkaa. Juu, jos et vielä keksinyt, niin en pidä kovin paljon hajuista. =)