Niin, lopulta sain vielä helmikuun lopussa valmiiksi Linux-huivin. Se oli avon synttärilahja, joten se oli kuukauden myöhässä, mutta valmistui kuitenkin vielä tänätalvena, jos nyt päästään vielä pakkasen puolelle...

Malli: Ullan Linux-huivi
Puikot: 4 mm
Lanka: Vaaleansininen 7 veljestä ja musta Wool (Novita)
Langan kulutus: 303 g

Tämän huivin ja aiempien lapasten sekä loppuun saatetun kannettavan kantokasin jälkeen Lankahamsterisaldoksni tuli huimat 440 g. No, on se tietysti parempi kuin ei mitään. =) Ja tämä osittain johtuu siitä, että olen iltaisin yrittänyt lukea ja laskea pääsykokeisiin. =)

Sitten keskiviikkona ja torstaina olin työmatkalla Tallinnassa. Matka meni ihan kivasti. Menomatkan luennoilla en pystyny neulomaan, kun jouduin istumaan niin näkyvään paikkaan. Ruoka laivalla oli ihan OK, tai siis kalapöytä (alkupalat) ja jälkkäri, muuta en voinukkaan syödä. =) Hotelli oli ihan mukava ja illan luennot neuloin. =) Käytiin syömässä jossain keskiaikasessa ravintolassa Grilhous Daubessa (tai jotain sinne päin). Valtava annos fetasalaattia, Rasvakalaa (Googlettakaapa huviksenne millanen otus se on) perunoilla ja iso pala juustokakkua. Kasvisruoka ja kalaruoka oli parempaa kun  muitten saama liharuoka ja pomo oli kateellinen. =) Pääsin nukkumaan kauhean myöhään (kahen aikaan) vaikka yritin päästä aikasin, mutta en sitten nukahtanu. Heti sänkyyn päästyäni alko kauhea päänsärky ja pahaolo, joka jatku aina perjantai aamuun asti. En sitten meinannu nukahtaa ja nukahdettuani heräsin lukemattomia kertoja. Vähän ku mulla olis ollu elämäni krapula, mutta mä en edes juonu mitään...ehkä muut siirs oman krapulansa mulle, ne kun joi ja niillä ei sitä ollu...

Aamulla heärsin aikasin shoppailemaan, löysin yhden t-paidan. Sitten taas luennoille ja neulomaan. Luistettiin vikoista yritysesittelyistä (kun osa luisti edellisen illan yritysesittelyistä) ja saatiin siis tunti lisää shoppausaikaa. Kiertelin ekaks vanhassa kaupungissa netistä löytämäni lankakauppalistan avulla. Suurin osa kaupoista oli lopettanu tai myi muovilankoja. Yhestä Eesti käsitöö-liikkeestä (Raatihuoneen aukiolla) ostin yhden lankavyyhdin isoon huiviin. =) Sitten menin sinne Tarto (vai Narva, ei enää muista) mnt:lle, millä olevaa liikettä kavverin työkaverikin suositteli. Mun listalla oli sillä kadulla numerossa 13 oleva liike, sinnekin oli jo sairaan pitkä matka. Yks numero oli aina pitkän korttelin mittanen, joten en sitten jaksanu enää kävellä räntäsateessa numeroon 58 asti, jota oli suositeltu. Numerosta 13 ostin kuitenkin 5 kerää lankaa. =) Olin valmis shoppailuistani 30 minuuttia ennen laivalle lähtöä ja hengailin sitten hotellilla. =) Ai niin, ostinhan mä tulppaaneitakin. =) Ihan kivaa sielä oli, mutta en mä kyllä silti ruvennu Tallinna faniksi. Vois sielä keväällä käydä, ottais auton mukaan ja menis käymään sielä numerossa 58 ja ostamassa taimia palstalle, niitten kun pitäs olla sielä halpoja. Kesällä Tallinnassa vois olla ihan kivaa, jos on lämmintä ja tuuletonta, vähän niinku Suomenlinnassa. =) Laivasta olis tosin vähän valittamista. Meille oli maksettu paluumatkalle Buffet lounas/illallinen ja siihen ei sitten kuulemma enää kulutkaan mitkään juomat. Kauheeta rahastusta. Sen lisäks meitä seisotettiin laivan eteisessä 30 minuuttia, kun vene oli jo tullu satamaan ja silta oli paikallaan ja kaikki. Ne vähän avas ovea ja vilautti, että kaikki on kunnossa ja sitten vielä seisotettiin se jälkimmäiset 15 minuuttia...todella reilua...

Tallinnaan olin kyllä vähän pettynyt, lanka valikoima ei ollut läheskään niin hyvä kun kaikkialla oli hehkutettu, ellei sielä Tartu mnt 58 sitten oo paljon ja halpaa... =) Sitä oli muuten suositeltu Tallinkin Tallinna oppaassa, mutta löysin sen vasta sillon paluumatkalla oven avausta odottaessani, ens kerralla sitten. Sielä oli ohjeet ratikan käyttämiseen perille pääsemiseks... =) Ja sitten kaikkien vaatteitten ja muitten hinnat oli ihan samat ku suomessakin tai jopa paljon kalliimpia. Ehkä pitäs mennä jonneki Pärnuun tai Tartoon tai jonnekin "maalle", jos sielä olis halvempaa?

Seuraavaksi sitten postaus savitöistä ja omituisuuksista. =)