Elikkäs, tänään oon nyt istten illalla jatkanu tota neulomis puuhastelua ja eka tossu on valmiina, tosin sitä ei oo vielä viimeistelty ja päätelty kunnolla. Ei viitti sulkea tossua, kun sitä kuitenkin tarttee enemmän noin aukinaisena, jotta tietää alottaa toisen tossun kavennukset samasta kohdasta. =) Lankana mulla on seiska veikan raita. Ohjeessa kehotettiin alottamaan toinen kappale samasta langan värinvaihtokohdasta, ku on alottanu ekan kappaleen. Eli olis menny monta metriä lankaa hukkaan. Toisekseen tuossa langassa ei esimerkiks tuo vaalein väri näy paljon ollenkaan, koska sitä on niin vähän ja noitten kahen tummimman välillä ei luonnossa juurikaan oo eroa. Kuvitelkaa nyt, kun tuohon tossuun tulee sillä vaaleimmalla (mun mielestä kauneimmalla värillä) vaan kaks ja puol kerrosta, ni miten sille kävis vaikka villapaidassa. Siitähän ei tulis edes kerrosta. Ihan järjetöntä. Ja tollasessa aina oikeen neuleessa noitten kahen tummemman värin ero ei näy juuri lainkaan. Oon kyllä vähän pettyny tohon lankaan. Kyllähän se noissa kotitossuissa menee, mutta mitä muuta siitä sitten voi tehä? Sanopas se... Tässä kuitenkin kuva tällä hetkellä valmiina olevasta osuudesta. Tuossa kuvassa, salamavalon kirkkaassa ja kovassa valossa, nuo erot näkyy paljon selvemmin kun täällä meijän hehkulampun alla.
57608.jpg

Nyt kello alkaakin olemaan jo niin paljon, että on pakko mennä nukkumaan, vaikka aion huomennakin vielä sairastaa kotona. Edelleen kuumetta ja räkä tukkii kaiken aivotoiminnan. Siitä nämäkin tikusta asiaa jutut. Ja kuvia on kiva lisäillä. Mulla ei ainakaan vielä oo pelkoa, että kuvakansion rajat ylittyis. Tällä hetkellä käytössä 0,61 Mt eli hyyyvin vähän siitä tarjolla olevasta kahestakymmenestä... Edes jossain mun "tili" ei oo täynnä. =)